Cum organizăm o petrecere corporate: sfaturi și idei

Petrecerile corporate ne ajută să socializăm, să ne cunoaștem mai bine colegii și să petrecem timp împreună într-un cadru lipsit de stres, dead-line-uri și proiecte. Însă cum arată o petrecere corporate reușită? Iată câteva sfaturi din partea specialiștilor.

 

 

Conceptul evenimentului

Dacă firma dispune de un departament de PR, acesta este principalul însărcinat de organizarea unei petreceri. Pentru a stabili conceptul întregului eveniment, este necesar să se ceară părerea celor implicați. Chiar și în acest caz, pentru a nu primi zeci de idei una mai diferită decât alta, alegeți câteva teme principale pe care să le supuneți unui sondaj de opinie, iar apoi decideți în favoarea celei mai votate. Tema petrecerii poate avea legătură cu domeniul de activitate, cu sloganul companiei, cu clientii pe care îi are sau… se poate baza pe creativitate și joc. Prin urmare, puteți opta pentru o tematică inspirată de munca voastră de zi cu zi sau vă puneți la bătaie imaginația și alegeți o temă precum „Visul unei nopți de vară”. Există magazine cu decorațiuni care vă pot pune la dispoziție elementele necesare decorului, sau acesta poate fi închiriat chiar din recuzita unui teatru. Odată setat cadrul, costumația poate deveni obligatorie sau aleatorie, rezumându-se la costumele personalului specializat care se ocupă de barul și meniul evenimentului.

 

Do’s and dont’s

Open bar sună a idee bună atunci când este vorba despre o petrecere privată, între prieteni, rude, cunoștințe. În cazul petrecerilor corporate, nimeni nu vrea să depășească limita consumului conștient de alcool, în special când șefii vor fi de față. Pe scurt, și „distracția” este bine să aibă o limită. Băuturile alcoolice pot exclude tării și pot fi alese dintr-un meniu de cocktail-uri mai slab alcoolizate, vinuri, sau băuturi răcoritoare. În cele din urmă, evident, va depinde de fiecare invitat cum dorește să se prezinte la această petrecere.

Amenajarea spațiului, care va ține cont de tema aleasă, trebuie gândită cât mai prietenos. Chiar dacă va exista un ring de dans (indispensabil oricărei petreceri), nu separați mesele astfel încât așezarea în spațiu să se facă în funcție de departamentul în care lucrezi. Oare cum încurajezi socializarea astfel. Puteți gândi chiar o schemă aleatorie de așezare la mese, în așa fel încât să fie diversitate.

Nu separați mesele celor din conducere. Toți angajații știu deja că aceștia au un loc aparte, iar petrecerea corporate nu este momentul în care să subliniați acest fapt. Unul dintre cele mai importante avantaje ale unui astfel de eveniment este că te poți prezenta și poți socializa cu cei din conducere. Până la urmă, este un factor optimist să le permitem să își dezvăluie latura… umană.

 

O petrecere interactivă

În cadrul evenimentului se pot organiza concursuri, iar invitații pot fi implicați în diverse activități, cum ar fi un perete căptușit cu table de scris pe care fiecare să își noteze un vis personal sau o dorință. Se poate constitui și o tombolă care să cuprindă premii pentru participanți sau… provocări. Spre exemplu, participanții pot fi selectați pentru a confecționa alături de doi colegi, la alegere, un colaj reprezentativ pentru firmă. Nu se știe niciodată de unde vin idei noi și bune.

Ideea unei petreceri corporate este să fie cât mai dinamică și să îmbunătățească relațiile dintre oameni, să relaxeze mediul de lucru și să îi implice pe toți cei prezenți. Fiecare se poate simți ca un invitat de onoare, pentru că fiecare job dintr-o corporație are rolul său semnificativ, iar sistemul funcționează atunci când fiecare este mulțumit și se simte important, relevant.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *