Cum să îți stabilești eficient bugetul pentru nuntă


Nunta este un prilej de bucurie, motiv pentru care nu trebuie umbrită de grija banilor. Iată câteva reguli pentru a-ți stabili eficient, din timp, bugetul pentru nuntă.
Înainte de a te întâlni cu furnizori și de a începe să plătești servicii, fă o listă în care să notezi cheltuielile și bugetul estimat pentru fiecare în parte. Totodată, nu uita să adaugi un buget de rezervă pentru acele cheltuieli neprevăzute, care îți pot încurca planurile. Lista ta trebuie organizată în ordinea priorităților. Încearcă să stabilești încă de la început care sunt serviciile de la care nu poți face rabat și unde pot avea loc negocieri. Spre exemplu, poate îți dorești o nuntă cu numeroși invitați, dar nu uita că este un eveniment de la care nu trebuie să lipsească oamenii care îți sunt dragi și apropiați. Rudele îndepărtate, cu care nu ai mai vorbit de ani de zile, nu trebuie musai să fie pe listă. De ce? Dacă faci un calcul al bugetului pentru fiecare meniu în parte, vei vedea numărul invitaților din altă perspectivă.
Alegerea salonului în care se va desfășura evenimentul este o prioritate și este foarte important ca locul să îți satisfacă așteptările și să fie un spațiu generos, cu posibilitatea de a fi amenajat așa cum îți dorești. Caută salonul din timp, pentru a găsi disponibilă data dorită de tine. Negociază dacă poți plăti un avans, care este valoarea acestuia și care este costul final. Acesta va fi un cost fix de inclus în lista cheltuielilor tale. Totodată, discută tipul de meniu cu salonul ales. Multe saloane oferă servicii de catering, plus personal pentru servire. În prima etapă încearcă să stabilești meniul astfel încât să satisfacă gusturile tale, calitatea dorită, dar și bugetul stabilit per invitat. Ulterior, în funcție de numărul final al invitaților, vei stabili și numărul persoanelor prezente pentru a servi. Când iei în calcul meniurile, nu uita de fotograf, cameraman sau formația prezentă la nuntă. Și aceștia reprezintă costuri suplimentare de la care nu poți face rabat.
Dacă ai stabilit deja o sumă în care ai dori să te încadrezi, aceasta trebuie repartizată astfel: 45-50% salonul și meniul, 8-10% aranjamentele florale, 10% muzica și fotograful, 2-3% invitațiile, 2-3% mărturiile (dacă dorești), 15% rochia de mireasă și costumul mirelui, 10% cheltuieli neprevăzute. Sunt procente estimative, desigur. Totodată, dacă rochia de mireasă este preocuparea principală, nu ar fi rău ca pentru ea să stabilești un buget separat.
Bugetul te va ajuta să gestionezi cu mai multă responsabilitate finanțele și, totodată, să nu pierzi din vedere imaginea de ansamblu. Important este să știi să negociezi. Nu te opri la prima discuție legată de aranjamentele florale sau decorul salonului dacă nu ești mulțumită de preț. Poți fie să negociezi, fie să cauți mai multe variante. Și ține cont de o regulă de aur: stabilește totul în scris. Trimite email-uri cu sumele și serviciile agreeate pentru a-ți fi confirmate prin email. În felul acesta, dacă personalul se schimbă sau furnizorul nu își mai amintește ce ați discutat, vei avea confirmarea în scris. Te ajută să scapi de un stres nenecesar.
Organizarea bugetelor este o atitudine sănătoasă față de finanțele tale și te ajută să fii mai organizată și pe viitor. În plus, vei putea urmări mai simplu fiecare cheltuială și vei decide în cunoștință de cauză ce investiții merită făcute și care sunt cele la care poți renunța sau pe care le poți negocia la un preț mai mic.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *